Saturday, October 20, 2018

افزایش محکومیت به ۱۵ سال؛ عبدالرضا قنبری جهت تحمل ادامه حبس بازداشت شد

عبدالرضا قنبری معلم و زندانی سیاسی سابق که در اسفندماه ۹۴ پس از تحمل بیش از ۶ سال از حکم ۱۰ ساله خود و در پی تغییر قوانین و قبول اعاده دادرسی با توقف اجرای حکم آزاد شده بود، روز شنبه در پی مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل ادامه حبس خود به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است. نزدیکان آقای قنبری می گویند پس از بررسی مجدد پرونده توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در شهریورماه ۹۶ حکم سابق وی نه تنها کاهش نیافته است بلکه به ۱۵ سال حبس افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ عبدالرضا قنبری، زندانی سیاسی سابق زندان رجایی شهر کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.
یک منبع نزدیک به آقای قنبری ضمن تائید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای قنبری روز شنبه ۲۱ مهرماه پس از حضور در دادسرای اوین برای تحمل ادامه حبس بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است. حکم حبس آقای قنبری در شهریورماه سال ۹۶ در رسیدگی مجدد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه از ۱۰ سال حبس به ۱۵ سال حبس افزایش پیدا کرده است”.
لازم به ذکر است عبدالرضا قنبری چند روز پس از وقایع موسوم به عاشورای سال ۸۸ در مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد بازداشت و پس از حدود دو ماه بازجویی در یهمن ماه ۸۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شد.
حکم اعدام وی پس از چهار سال در دیوان عالی کشور نقض شد و در خردادماه ۹۲ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شد. این حکم نیز در دادگاه تجدید به ۱۰ سال حبس کاهش پیدا کرد.
این معلم زندانی سپس در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۴ پس از تحمل بیش از ۶ سال حبس به دلیل حذف ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۷۵ که منجر به قبول اعاده دادرسی و بالطبع تعلیق اجرای حکم او شده بود، از این زندان آزاد شد.
اما نهایتا با قبول اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده حکم صادره به ۱۵ سال افزایش پیدا کرد. آقای قنبری سپس روز شنبه هفته جاری به دادگاه انقلاب احضار و برای اجرای حکم بازداشت شد.
این زندانی سیاسی هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال تحمل ایام محکومیت خود است.

No comments:

Post a Comment