Monday, March 4, 2019

دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه، گروهی از کارگران خط و نگهداری ابنیه فنی راه آهن در شهرستانهای اندیمشک و نیشابور، جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران، شماری از بازنشستگان شرکت فولادخوزستان در اهواز، گروهی از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در تهران و تعدادی از کارگران شهرداری مهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گروهی از کارگران خط و نگهداری ابنیه فنی راه‌آهن در شهرستان‌های اندیمشک و نیشابور در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای چندین ماهه خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.
کارگران خط و نگهداری ابنیه فنی راه‌آهن اندیمشک به نشانه اعتراض مسیر حرکت قطار مسافری مشهد-اهواز را مسدود کردند.
کارگران معترض در این دو شهرستان دلیل تجمع خود را در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه دستمزد و حق بیمه، عنوان کردند.
تجمع کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به برآورد نشدن مطالباتشان در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.
مجمع عمومی تعاونی مسکن کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی که قرار بود امروز با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود، برگزار نشد. در جلسه امروز مجمع عمومی اعضای جدید هیات مدیره و بازرسان توسط اعضا انتخاب می‌شدند.
به همین خاطر کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی مقابل تالار محل برگزاری مجمع عمومی و سپس وزارت تعاون تجمع کردند.
حاضران در تجمع گفتند: “بیش از ۹ سال تعاونی کارکنان به صورت خصوصی اداره می‌‌شود. پرسش ما این است که وزارت تعاون که باید دستورالعمل بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاونی را اجرایی کند چرا اجرا نمی‌کند؟”
پیشتر و به دنبال احراز تخلف اعضای قبلی هیات مدیره که مسئول ساخت و تحویل پروژه‌های سپیدار ۲ و ۳ و سهیل به اعضای تعاونی بودند، وزارت تعاون به برگزاری مجدد انتخابات هیات مدیره رای داد. از این رو اعضای تعاونی اظهار خشنودی کردند اما دوباره نگرانی‌ها از سرنوشت شرکت تعاونی و متعاقب آن تحویل واحدهای آپارتمانی قوت گرفته است
تجمع بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، شماری از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان، در اعتراض به وضعیت معیشتی و عدم رسیدگی به مطالباتشان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.
بازنشستگان معترض صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان استانداری استان و راهپیمایی به سمت فرمانداری اهواز، خواهان پرداخت حقوق بهمن و عیدی خود شدند.
این کارگران بازنشسته با در دست داشتن پلاکاردهایی، به عدم پرداخت به موقع حقوق و عیدی خود اعتراض داشتند.
یکی از این تجمع کنندگان گفت: “با گذشت ۱۲ روز از ابتدای ماه، هنوز حقوق ماه گذشته خود و عیدی را دریافت نکرده‌ایم و در این شرایط بد اقتصادی، این وضعیت زندگی ما را با مشکل جدی مواجه کرده است”.
یکی دیگر از کارگران بازنشسته بیان داشت: “بعد از یک عمر کار و تلاش در شرایط سخت محیطی، الآن برای گرفتن حق خود باید بیاییم در خیابان فریاد بزنیم، مگر برای گرفتن حق بیمه که هرماه از حقوق ما کسر می‌کردند، تجمع داشتند که حالا برای پس دادنش باید دست به دامان استانداری و فرمانداری بشویم؟”
بازنشستگان در راهپیمایی خود شعار می دادند: “سفره ما خالیه / وعده‌ها پوشالیه”
تجمع کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، گروهی از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود تجمع کردند.
کارکنان سهام عدالت که صبح امروز از محل کار خود در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به تهران آمده بودند، گفتند: “نسبت به خلف وعده رییس سازمان خصوصی سازی که مورخ ۲۹ بهمن سال جاری به نمایندگان شرکت کنندگان در تجمع دو روزه مقابل وزارت اقتصاد قول دادند ۳۶ ماه از معوقات ۴۸ ماهه حقوق و بیمه کارکنان سهام عدالت را به صورت کامل پرداخت کنند، امروز مقابل سازمان خصوصی سازی دست به تجمع زده‌ایم”.
تجمع کارگران شهرداری مهران
به گزارش تنسیم،  امروز یکشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، تعدادی از کارگران شهرداری مهران در اعتراض به ۴ ماه حقوق معوقه خود مقابل شهرداری این شهر تجمع و درب شهرداری را قفل کردند.
کارگران شهرداری مهران پس از ۴ ماه  انتظار به خاطر وعده‌های محقق نشده مسئولان برای دریافت حقوقشان، برای چندمین بار کار خود را تعطیل کردند و با تجمع مقابل شهرداری، در ساختمان را قفل و خواستار پرداخت حقوق‌های معوقه‌شان شدند.
تجمع کنندگان اعلام کرده‌اند که بیش از ۴ ماه از حقوق‌های معوقه کارگران و پرسنل شهرداری مهران هنوز پرداخت نشده و مسئولان نیز کاملاً بی‌توجه و اصلاً پاسخگو نیستند و خبری از عملی شدن وعده‌ها نیست.
فرماندار مهران مدعی شد: “علت اختلال در پرداخت کم شدن مالیات بر ارزش افزوده است که سهم شهرداری‌ها از دریافت این منبع درآمدی کاهش داده است”.

No comments:

Post a Comment