Tuesday, December 18, 2018

گزارش تکمیلی از آتش سوزی یک پیش دبستان در زاهدان؛ سومین کودک هم فوت شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از فوت سومین دانش آموز حادثه آتش سوزی زاهدان خبر داد و گفت که حال جسمی چهارمین دانش آموز نیز خوب نبوده و وضعیت وخیمی دارد. علت این حادثه از سوی سازمان آتش نشانی آتش گرفتن بخاری نفتی اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، مرادی روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از فوت سومین دانش آموز حادثه آتش سوزی زاهدان خبر داد و افزود: “حال جسمی چهارمین دانش آموز نیز خوب نبوده و وضعیت وخیمی دارد”.
راشدی مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: “این واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان در خیابان مصطفی خمینی ۲۳ زاهدان بوده که طعمه حریق شد”.
راشدی گفت: “این مرکز آموزشی دارای ۵۹ کودک بود که بلافاصله بعد از حضور تیم‌های آتش نشانی این کودکان از محل حادثه خارج شدند”.
علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان هم ضمن ابراز تالم شدید از درگذشت سه تن از دانش آموزان معصوم حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی در زاهدان اعلام کرد: “در بررسی‌های اولیه از سانحه کوتاهی بعضی همکاران ما مشخص شد که لازم است مراتب تاسف و عذرخواهی خویش را از خانواده‌های محترم دانش‌آموزان اعلام نماییم”.
مونا خسرو پرست دومین کودک حادثه دیده مدرسه اسوه حسنه است که بر اثر شدت سوختگی پس از صبا عربی فوت کرد.
علت این حادثه از سوی آتش نشانی آتش گرفتن بخاری نفتی اعلام شده است.
همچنین به دستور بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده این وزارتخانه جهت بررسی حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان، عازم استان شد.
اسامی ۴ کودک حادثه پیش دبستانی”اسوه حسنه” زاهدان عبارتند از: مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار.
پیش‌تر سید محمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:“علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس ۴ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند”.
به گفته دادستان شهر زاهدان دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه اسوه حسنه صادر شده است.
موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این زمینه گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد .
همچنین روابط عمومی آموزش و پرورش استان اعلام کرد؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرد .
این نخستین بار نیست که استفاده از وسایل گرمایشی در داخل مدارس ایران موجب آتش سوزی و جان باختن دانش آموزان می‌شود.
در آذرماه سال ۱۳۹۱ یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد در پیرانشهر، استان آذربایجان غربی ایران آتش گرفت. بیش از ۲۹ دختر دانش آموز در این سانحه دچار سوختگی شدند و دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست دادند.
محمدعلی بطحایی، وزیر آموزش و پرورش سال گذشته اعلام کرد که ۴۲درصد مدارس ایران سیستم گرمایشی ایمن ندارند.

No comments:

Post a Comment