Tuesday, June 12, 2018

مائده شعبانی نژاد دانش آموز ۱۵ ساله آبادانی با تودیع وثیقه آزاد شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲
مائده شعبانی نژاد، دختر ۱۵ ساله دبیرستانی در آبادان که از بهمن‌ماه سال گذشته توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، پس از گذشت حدود ۴ ماه و نیم از زمان بازداشت، امروز سه‌شنبه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا زمان پایان دادرسی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،
مائده شعبانی نژاد (عموری)، دانش‌آموز ۱۵ ساله دبیرستان دخترانه ریحانه آبادان که در تاریخ ۵ بهمن‌ماه سال گذشته برای دومین بار به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط مأموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ پس از گذشت حدود ۴ ماه و نیم از زمان بازداشت، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا زمان پایان دادرسی از زندان سپیدار آزاد شد.

مائده شعبانى نژاد، اهل آبادان و دانش آموز دوره دبیرستان است که از سال گذشته به دلیل بازداشت از ادامه تحصیل محروم مانده بود. خانم شعبانی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اهواز و پس از یک ماه بازجویی به زندان سپیدار اهواز منتقل شده بود.

مقامات دادستانی پیش‌تر در پاسخ پیگیری‌های خانواده وی گفته بودند: “پرونده او دست مأموران وزارت اطلاعات است و ما نمی‌توانیم هیچ کاری بکنیم”.

لازم به یادآوری است که خانم شعبانی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اهواز و پس از یک ماه بازجویی به بند نسوان زندان سپیدار اهواز منتقل شد. وی طی این مدت علیرغم درد و خونریزی معده از خدمات درمانی محروم مانده بود.

هرانا پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی از تداوم بازداشت مائده شعبانی نژاد منتشر کرده بود. در بخشی از این گزارش آمده بود: “با وجودی که وضعیت سلامتی این زندانی رو به وخامت گذاشته، همچنان از خدمات درمانی مناسب محروم مانده و علاوه بر این قرار بازداشت وی به طور مستمر تمدید می‌شود.

No comments:

Post a Comment