Wednesday, January 9, 2019

دادگاه تجدید نظر؛ تائید حکم نوزده سال و شش ماه حبس برای فعالیت در شبکه های اجتماعی

کیانوش سلاطینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین اولین سال محکومیت خود را پشت سر گذاشت. این زندانی به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد جرم علیه امنیت کشور”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به مقدسات” به ۱۹ سال و نیم حبس تعزیری بعلاوه ۸۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوع الخروجی و محرومیت از حضور در فضای مجازی محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
، کیانوش سلاطینی، زندانی محبوس در اندرزگاه ۴ زندان اوین به ۱۹ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
یک منبع نزدیک به این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “کیانوش سلاطینی، مربی فوتسال در شهرک قیام دشت تهران بود. وی به دلیل فعالیت در یک کانال تلگرامی که به گفته وی پیشینه انتشار مطالب سیاسی داشته و او اطلاعی از این موضوع نداشته است توسط مامورین اطلاعات سپاه در سالن محل مربی گری فوتسال بازداشت و به صورت چشم بسته به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود”.
شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۹۷ به ریاست قاضی بابایی مستشار قاضی زرگر حکم صادره توسط دادگاه بدوی را بدون توجه به دفاعیات متهم عینا تائید کرده است.
در خردادماه سال جاری شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، کیانوش سلاطینی را به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام “توهین به مقدسات” به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۸ ماه حبس تعزیری، به اتهام “توهین به رهبری” به ۳ سال حبس تعزیری و با اصرار و سوال از گذشته متهم، اتهام شرب خمر را به اتهامات وی اضافه کرده و مجموعا این زندانی را به ۱۹ سال و شش ماه بعلاوه ۸۰ ضربه شلاق، دوسال ممنوع الخروجی و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم کرده است”.
به گفته این منبع مطلع، مصداق برخی اتهامات مطروحه علیه این زندانی از جمله توهین به مقدسات و توهین به رهبری، برخی تصاویر بوده که بعد از بازیابی اطلاعات تلفن همراه وی به دست آمده است که صرفا توسط کیانوش سلاطینی یک بار دیده شده و در تلفن همراه وی بصورت اتومات ذخیره شده و بعد هم حذف شده بود.
وی ۲ ماه پس از بازداشت به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده ولی با توهین و فحاشی قاضی صلواتی مواجه و جلسه دادگاه وی به سال بعد موکول شده بود.
این زندانی ۳۳ ساله که ۵۶ روز پس از بازداشت به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شده است پس از بازداشت به مدت ۲۲ روز در سلول انفرادی بند ۲ الف این زندان و ۳۴ روز در بخش عمومی این بند نگهداری شده است.
کیانوش سلاطینی در تاریخ ۱۸ دی‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی و در سالن فوتسال محل مربی گری خود بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.
با اعمال ماده ۱۳۴ هفت سال و شش ماه از احکام صادره علیه این زندانی که هم اکنون ۱ سال از محکومیت خود را پشت سر گذاشته است قابل اجرا خواهد بود.

No comments:

Post a Comment