Wednesday, October 4, 2017

تجاوز به کودکان کم توان ذهنی


اطلاعیه
تجاوز جنسی به کودکان كم توان ذهني نقض حقوق کودکان را آشکارتر میکند؛آیا با تصویب سه لایحه مشکل تجاوز به کودکان حل خواهد شد ؟
تجاوز به دختران كم توان ذهني در مركز نمونه بهزيستي كشور خبري كه به مردم  شوك وارد كرد !!
اما مدير اين مركز كم توان ذهني به پزشكي قانوني و خبرگزاريها در مورد اين تجاوزها كاملاً سر باز زده و در تلاش است كه واقعيت را كتمان كند .
به راستي چگونه است  فردي كه در خيابان به دنبال آخوند مي افتد ظرف ٢٤ساعت دستگير ميشود و يا دختران را به خاطر بدحجابي دستگير و ضرب و شتم ميكنند اما قانون با اينگونه افراد كه نام و محل كار آنان  مشخص است و به دختران كم توان ذهني تجاوز كرده اند آزادانه به زندگي خودشان ادامه ميدهند و فقط آنان را از كاراخراج ميكنند هرچند كه اين اخراج ها هم موقتي است چرا كه همين شخص قبلاً به دليل تجاوز به يك مددكار زن توسط بازرسي بهزيستي از كار اخراج شده بود اما در نهايت با درخواست مدير مركز به كار قبلي خود مشغول شده است.
در جمهوري اسلامي  كه قانون اساسي و مدني  آن بر اساس شرع اسلام بنا شده پس چرا اين مسائل پيگيري نميشود شايد روي اين موضوع هم بايد مثل جريان تجاوز قاري قرآن سعيد طوسي به شاگردانش سرپوش گذاشته شود،يا به دليل اينكه دختران كم توان ذهني بوده اند سهمي از قانون در جمهوري اسلامي ندارند.

اين قانون خود جمهوري اسلامي ايران است :ماده 224 قانون مجازات اسلامی در تبصره 2 این ماده آمده است:‌ «...در زنا از طریق اغفال و فریب‌دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم‌شدن او شود نیز حکم وي اعدام است
اما  ما فعالين حقوق كودك به جمهوري اسلامي ايران ياد آوري ميكنيم كه :
براساس ماده  ۳۴ «کنوانسیون حقوق کودک» که در سال ۱۹۸۹ به تصویب رسید کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ متقبل‌ می‌شوند (ايران اين پيمان نامه را به صورت مشروط پذيرفته است )که‌ از کودکان‌ در برابر تمام‌ اشکال‌ سوءاستفاده‌ و استثمار جنسی‌ حمایت‌ کنند. کشورهای‌ متعهد به کنوانسیون، اقدامات‌ ملی‌، دو و چند جانبه‌ را در جهت‌ اجرای بند ۳۴ و جلوگیری‌ از موارد زیر به‌ عمل‌
می‌آورند: الف‌) تشویق‌ یا وادار نمودن‌ کودکان‌ برای‌ درگیری‌ در هرگونه‌ فعالیت‌های‌ جنسی‌. ب‌) استفاده‌ استثماری‌ از کودکان‌ در فاحشه‌گری‌ و سایر اعمال‌ غیرقانونی‌ جنسی‌. ج‌) استفاده‌ استثماری‌ از کودکان‌ در اعمال‌ و مطالب‌ پُرنوگرافیک‌.
                                                                         کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

No comments:

Post a Comment